
W pierwszej dekadzie XXI wieku naukowcy pracujący nad zmniejszeniem ilości tlenków azotu w spalinach emitowanych przez samochody z silnikami Diesla opracowali System Selektywnej Redukcji Katalitycznej. Początkowo technologia SCR stosowana była wyłącznie w samochodach dostawczych i ciężarowych z silnikiem wysokoprężnymi. Bardzo jednak szybko pojawiła się także w samochodach osobowych.
System SCR składa się między innymi z katalizatora. To w nim zachodzą reakcje chemiczne zmniejszające ilości szkodliwych tlenków azotu. Są one wyzwalane pod wpływem wysokiej temperatury i zachodzą w obecności wodnego roztworu mocznika. Jest on znany pod nazwą AdBlue. To substancja zupełnie niegroźna. Jej jedynym mankamentem jest wysoka korozyjność. Dlatego wszystkie elementy, które mają styczność z tym środkiem są wykonane z niekorodujących materiałów jak na przykład stal nierdzewna. Z podobnego materiału wykonane są zbiorniki, w których jest przechowywany AdBlue.
p https://storage-partners.com/en/what-is-adblue-2