Silniki Diesla emitują spaliny zawierające bardzo dużą ilość szkodliwych tlenków azotu. W celu ich ograniczenia opracowany został system selektywnej redukcji katalitycznej. System ten w skrócie nazywany jest SCR. Technologia SCR początkowo stosowana była wyłącznie w samochodach ciężarowych. Po kilku latach także wszystkie nowo produkowane samochody osobowe z silnikiem Diesla muszą zostać wyposażone przez producentów w ten system.
Technologia SCR związana jest z koniecznością stosowania wodnego roztworu mocznika. Wodny roztwór mocznika zwany popularnie AdBlue zawiera dużą ilość wody. Nie jest substancją zagrażającą zdrowiu i życiu użytkowników, jest jednak groźny dla wszystkich metalowych przedmiotów. Sprzęt do AdBlue używany na przykład na stacjach benzynowych musi być wykonany z materiałów, którym korozja jest nie straszna. Kontenery i mniejsze zbiorniki na AdBlue produkowane są więc najczęściej z polietylenu.
Firma Storage Partners specjalizuje się w produkcji pomp i zbiorników do trasportu i dystrybucji AdBlue – https://storage-partners.com/en/what-is-adblue-2